Tylna belka skrętna to dość charakterystyczny element konstrukcji zawieszenia francuskich samochodów. Montowano go począwszy od lat 80-tych, głównie w autach koncernu PSA. Z tego względu tylne belki powszechnie spotyka się w Citroenach, Peugeotach i niektórych modelach Renault produkowanych przed 2007 r. Belki mają szereg praktycznych zalet, jednak ich elementy składowe dość szybko się zużywają. W związku z tym dość powszechnie praktykuje się ich regenerację.
Jak wygląda regeneracja tylnej belki?
Każdy zakład stosuje nieco inne standardy w tym względzie. Przyjmuje się jednak, że regeneracja tylnej belki citroen powinna odbywać się w ciągu kilku godzin. Ważne, aby niepotrzebnie nie wymieniać całej belki, a tylko poszczególne elementy, które uległy zużyciu. W niektórych zakładach regeneracja belki peugeot 206 jest zastępowana przez montaż zregenerowanej belki z innego samochodu. Nie jest to jednak dobry zwyczaj. Nie mamy nigdy pewności, że będzie ona pracowała równie dobrze jak zregenerowana, oryginalna belka z danego modelu.
Co warto sprawdzić
Aby mieć pewność, że po regeneracji tylna belka citroen będzie nam służyła jeszcze przez dłuższy czas, powinniśmy przede wszystkim zorientować się, jakie części zostały wykorzystane przy regeneracji. Najlepiej jeśli mechanik sam opowie nam, co wymieniał i wskaże marki zastosowanych części. Zaleca się, by były to oryginalne części francuskich producentów.  Druga istotna kwestia to gwarancja. Jeszcze przed rozpoczęciem naprawy, warto zorientować się, czy dany zakład udziela gwarancji na wykonywaną regenerację i jaki jest jej okres. Dla spokoju dobrze jest też przejrzeć opinie na temat danego warsztatu zamieszczane w internecie przez innych klientów. Jeśli zakład nie jest uczciwy lub świadczone przez niego usługi są marnej jakości, szybko się o tym dowiemy.
Kiedy regeneracja jest niezbędna?
Tak naprawdę nie ma w tym względzie jasno określonych zasad. Sporo zależy od tego, w jaki sposób i przez kogo był użytkowany samochód. Zazwyczaj zakłada się, że tylna belka citroen berlingo wytrzymuje około 80-tys tys. km. Po tym czasie zaleca się jej regenerację, a przynajmniej ocenę zużycia poszczególnych elementów. Jeśli regeneracja belki peugeot 206 czy Citroen jest wykonana prawidłowo, z powodzeniem możemy jej używać przez kolejnych 80-100 tys. km. Ważne jednak, żeby zbytnio nie przedłużać tego okresu. Niesprawna tylna belka peugeot partner stwarza zagrożenie dla kierowcy i pasażerów, którzy podróżują autem.

Szczegółowa oferta regeneracji tylnej belki: http://www.autobelki.pl/